Número uno

8 november 2015 - San Pedro, Costa Rica

Na anderhalve week thuis op de bank hangen, een aantal dagen flink feesten en opnieuw afscheid nemen was het weer tijd om te gaan. Afgelopen vrijdag ging de wekker om half vijf, fantastisch. Op Schiphol meteen de koffer ingecheckt, een broodje naar binnen gepropt en wat dollars gehaald. Om 9 uur stapte ik het vliegtuig in en 11 uur later arriveerde ik in Houston. Vervolgens werd mijn bagage en paspoort een stuk of 8 keer gecheckt, maar alles was in orde dus ik mocht door.

En daar zat ik dan, zeven en een half uur op een vliegveld in Houston. Ik heb niet veel gedaan: eten, series kijken en wat rondlopen. Het boarden ging heel snel, voor ik het wist was ik alweer onderweg naar San José en vijf uur later stond ik op Costa Ricaanse bodem. Eenmaal door de paspoortcontrole, wat ongeveer een half uur duurde, kon ik zo mijn koffer van de band plukken. Ik liep naar buiten, waar een mannetje me al stond op te wachten. Na ongeveer twintig minuten rijden kwam ik aan in mijn nieuwe huis. Mijn gastmoeder stond in baar pyjama me op te wachten. Eerste indruk: ontzettend lief en enorm blij dat ik haar Spaans begreep. Ik kreeg een rondleiding door het huis en sprong vervolgens snel m'n nieuwe bed in.

Vanochtend werd ik vrij vroeg wakker, aangezien het voor mijn gevoel al ergens in de middag was (het is hier zeven uur vroeger). In de ochtend heb ik eigenlijk niks anders gedaan dan eten en mn koffer uitpakken. In de middag ging ik mee naar de familie van mijn gastgezin. Daar aangekomen zat de hele familie op het terras met bier en Chili-Guaro shots, inclusief opa en oma. Er hing een groot televisiescherm waarop muziekvideos van Bob Marley werden afgespeeld. Echt heel erg gezellig. Iedereen was vrolijk en enorm gastvrij.

Wat betreft het eten zijn ze trouwens niet erg origineel, vrijwel elke dag rijst met bonen. Gelukkig variëren ze dan nog met vlees en vis, hoera!

Tot nu toe vermaak ik me prima, ben nog wel een beetje moe, maar ik hoop vannacht wat slaap te kunnen inhalen. Dat was het dan voor nu, heb nognie zo veel beleefd, maar dat zal nog wel komen! Ik zal proberen regelmatig iets te plaatsen hier, maar of ik dat ook daadwerkelijk ga doen is de vraag.

Een hele dikke knuffel uit Costa Rica,
Eva

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liz: